Mersin Valiliği
Mersin Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Mersin Valiliği
Mersin Valiliği

Binalar veya Bağımsız Bölümlere İlişkin Alım, Satım ve Kiraya Verme İle İlgili İş ve İşlemlerde Enerji Kimlik Belgesi Düzenlenmiş Olması Şartı Uzatıldı

08 Haziran 2017
Binalar veya Bağımsız Bölümlere İlişkin Alım, Satım ve Kiraya Verme İle İlgili İş ve İşlemlerde Enerji Kimlik Belgesi Düzenlenmiş Olması Şartı Uzatıldı

         02.Mayıs.2007  tarihinde yürürlüğe giren 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanununa göre Kanun kapsamındaki tüm binaların 01/05/2017 tarihine kadar enerji kimlik belgesi (EKB) alması zorunlu tutulmuştur. Ancak, Kanuna dayanılarak hazırlanan “Binalarda Enerji Verimliliği Yönetmeliğinde”  28/04/2017 tarih ve 30051 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan yönetmelik değişikliği, yönetmeliğin 25 inci maddesinin on beşinci fıkrasının uygulanması 01/01/2020 yılına kadar uzatılmıştır.

  “Binalarda Enerji Verimliliği Yönetmeliğinin” 25inci maddesinde “

  (15) (Ek:RG-1/4/2010-27539) Binalar veya bağımsız bölümlere ilişkin alım, satım ve kiraya verme ile ilgili iş ve işlemlerde enerji kimlik belgesi düzenlenmiş olması şartı aranır. Binanın veya bağımsız bölümün satılması veya kiraya verilmesi safhasında, mal sahibi enerji kimlik belgesinin bir suretini alıcıya veya kiracıya verir. Denilmektedir.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır